Algemene voorwaarden

 

 

Algemene voorwaarden
Versie 2, januari 2018

Om ook de administratieve en financiële kant van uw behandeling zo goed mogelijk te laten verlopen treft u hier onze algemene voorwaarden aan. Wanneer u zich laat behandelen door een van onze podotherapeuten ontstaat een zogenaamde ‘behandelovereenkomst’. Uit deze behandelovereenkomst vloeit de verplichting voort om uw behandelaar te vergoeden voor geleverde diensten. De onderstaande voorwaarden zijn onvoorwaardelijk van toepassing op alle behandelovereenkomsten tussen patiënt en behandelaar tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen. Bij een vervolgafspraak, betrekking hebbende op een eerdere overeenkomst, zijn deze bepalingen eveneens van toepassing. Op alle opdrachten/overeenkomsten is het Nederlands recht van toepassing

  1. De patiënt is verantwoordelijk voor het tijdig voldoen van de factuur voortvloeiende uit de behandelovereenkomst. De factuur dient binnen 14 dagen te zijn voldaan op rekeningnummer NL69INGB0007857136 t.n.v. Impuls Podotherapie o.v.v. factuurnummer.
  2. Indien een rechtstreekse declaratie vanuit Impuls Podotherapie aan de zorgverzekeraar van patiënt mogelijk is, dan zal Impuls Podotherapie de factuur indienen bij de zorgverzekeraar. Dit doet Impuls Podotherapie direct na de behandeling of bij het ophalen van de therapeutische hulpmiddelen. In geval van geen of een gedeeltelijke vergoeding van de zorgverzekeraar krijgt de patiënt de factuur voor het overige bedrag via e-mail of post toegestuurd.
  3. Indien de patiënt geen gebruik wil maken van de onder twee genoemde rechtstreekse declaratie, dan zal patiënt dit kenbaar maken bij het eerste consult.
  4. Impuls Podotherapie kan geen bindende uitspraak doen of patiënt recht heeft op een vergoeding van zijn of haar zorgverzekeraar.
  5. Gemaakte afspraken (mondeling, telefonisch of via de webagenda) kunnen tot 24 uur van te voren geannuleerd worden. Impuls Podotherapie behoudt zich het recht voor afspraken die zonder tijdige afmelding verzuimd worden of binnen 24 uur voor de afspraak geannuleerd worden in rekening te brengen. Wanneer de patiënt de controle afspraak verzuimt, wordt de eventuele vervangende afspraak alsnog in rekening gebracht.
  6. De patiënt is verplicht alle door ons gemaakte kosten te vergoeden. Mondelinge toestemming of het plaatsen van een handtekening na het onderzoek waarbij de patiënt akkoord gaat met het vervaardigen van podotherapeutische zolen, ortheses of andere therapie is geldend. Na het onderzoek wordt direct gestart met de vervaardiging van deze therapeutische hulpmiddelen. Bij annulering zullen alle door ons gemaakte kosten bij u in rekening worden gebracht, vermeerderd met € 7,50 administratiekosten.
  7. Wanneer de patiënt in gebreke van betaling blijft, behoudt Impuls Podotherapie het recht voor om incassomaatregelen te nemen (zonder nadere aankondiging). Impuls Podotherapie schakelt hiervoor een incassobureau en/of deurwaarderskantoor in. De gemaakte kosten hiervan zijn voor rekening van de patiënt.
  8. De kosten van behandeling van een patiënt jonger dan 16 jaar zijn verschuldigd door de wettelijke vertegenwoordiger. Een patiënt van 16 of 17 jaar is zelf de kosten van de behandeling verschuldigd, tenzij de wettelijke vertegenwoordiger schriftelijk heeft bevestigd de kosten te zullen voldoen.
  9. De podotherapeuten van Impuls Podotherapie verplichten zich tot het handelen naar zijn of haar beste kunnen. Om de kwaliteit en de service te waarborgen zijn al de podotherapeuten van Impuls Podotherapie lid van de Nederlandse Vereniging van Podotherapeuten (NVvP) en staan als kwaliteitsgeregistreerde ingeschreven bij het Kwaliteitsregister Paramedici.
  10. Aanpassingen van zolen/ortheses binnen 3 maanden na aflevering (of tot de eerste controle afspraak) vallen binnen de service en worden daarom niet in rekening gebracht. Onvoldoende resultaat van de behandeling geeft de patiënt in geen enkel geval recht op restitutie of vrijstelling van betaling van de behandeling.
  11. Impuls Podotherapie hanteert een no-cure-no-pay beleid op de therapeutische hulpmiddelen. Dit houdt in dat als het gewenste en besproken resultaat uitblijft van het geleverde therapeutisch hulpmiddel bij controle binnen 3 maanden dan kan de patiënt de podotherapeutische zolen of orthese inleveren. De patiënt krijgt dan het geld van het ingeleverde hulpmiddel teruggestort.
  12. Klachten kunnen schriftelijk ingediend worden bij: Impuls Podotherapie o.v.v. klacht, Vondelstraat 15, 5691 XA te Son en Breugel of per mail: info@impuls-podotherapie.nl. Tevens kan de patiënt zich wenden tot het Klachtenloket Paramedici via info@klachtenloketparamedici.nl of telefonisch op 030 – 310 09 29
  13. Impuls Podotherapie kan wijzigingen doorvoeren in de algemene voorwaarden en kan prijswijzigingen doorvoeren. De patiënten zullen hier vooraf over worden geïnformeerd.
  14. Impuls Podotherapie is niet aansprakelijk voor vermissing, verlies of beschadiging van uw bezittingen of voor enige andere door de patiënt geleden schade.